مقایسه کانالهای خرطومی یا فلکسیبل (Flexible) با کانالهای گالوانیزه

یکی از تصمیمات مهم خریداران داکت اسپلیت، بخصوص در پروژه های مسکونی که سطح صدا، راندمان و در نهایت میزان مصرف برق از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ انتخاب نوع کانال و عایق می باشد.

کانال کشی گالوانیزه
کانال کشی گالوانیزه

از آنجائیکه تیم های اجرایی شرکت تهویه زئوس در هر دو زمینه دارای تخصص و تجربه کافی می باشند؛ مقایسه اجمالی انجام داده ایم تا مشتریان محترم بتوانند با توجه به حساسیت های پروژه و روند اجرای کار ساختمانی خود ،مناسبترین تصمیم را اتخاذ نمایند.

چنانچه داکت اسپلیتی انتخاب نموده اید که دارای دسیبل (سطح صدا) بالایی می باشد به هیچ عنوان سراغ اجرای کانال گالوانیزه نروید. زیرا این نوع کانال صدا را در طول کانال منتقل می کند و باعث تشدید صدای هواساز می گردد.

شماتیک اجرای داکت اسپلیت
شماتیک اجرای داکت اسپلیت 

 

روزانه به تعداد پروژه هایی که تمایل به اجرای سیستم های تهویه دارند افزوده می شود و ما شاهد آن هستیم که پروژه های کمتری سیستم سنتی را اجرا می کنند. این موضوع مجریان کانال گالوانیزه کولر آبی را بر آن داشته بدون آموزشهای لازم و رعایت استانداردها، اقدام به اجرای کانال داکت اسپلیت نمایند. شایان ذکر است متناسب با میزان هوادهی هواساز دستگاه، می بایست کانال ها را طراحی نمود و با درزبندی های مناسب از اتلاف انرژی جلوگیری نمود؛ و در نهایت با انتخاب عایق با دانسیته و ضخامت مناسب شرایط را به ایده آل های طراح نزدیک نمود. این مرحله ی کار هیچ شباهتی به طراحی کانال کولر آبی ندارد! اگر تمایل دارید صرفا به دلیل تجربه، کار اجرای کانال کشی پروژه خود را به این افراد بسپارید علم تهویه مطبوع بسیار زیر سوال برده می شود.

هوای برگشت
هوای برگشت

کانال گالوانیزه نیاز به زمان بیشتری جهت ساخت کارگاهی دارد و زمان اجرای آن نسبت به خرطومی بیشتر می باشد.در اجرای کانال گالوانیزه نیاز به ساپورت گیری و فلنچ می باشد و در مجموع وزن بیشتری را به سقف تحمیل می نماید.کانال فلکسیبل مجهز به عایق بوده و دارای انعطاف بیشتری جهت معماری های مدرن می باشد.

Flexible
Flexible

کیفیت و جنس کانال فلکسیبل تاثیر بسزایی در راندمان داکت اسپلیت خواهد داشت. فلکسیبل پلی استر درجه یک با عایق 170 میکرون آلومینیومی با دوخت حرارتی مستحکم بهترین و بروز ترین پیشنهاد این شرکت می باشد.علم سیالات در کانال کشی هایی با طول و تیک آف (Take Off) زیاد ، به هیچ عنوان کانال فلکسیبل را توصیه نمی نماید.
اما تاثیر گذارترین موضوع در انتخاب نوع کانال مربوط به هزینه می باشد که در مجموع کانال فلکسیبل با تفاوت ناچیز ارزانتر است.

نصب خارج از واحد
نصب خارج از واحد
فهرست